Najlepszy sposób na zgłoszenie treści oraz grafiki do facebooka

Dodawanie treści do facebooka może okazać się kłopotliwe w sytuacji gdy chcemy dodać konkretne zdjęcie do wpisu lub gdy dodajemy sporą ilość treści a nie chcemy się bawić w ich edycję.
Pomaga nam w tym odpowiednie spreparowanie nagłówków w sekcji meta, które przy tworzeniu wpisu przez podanie linka do strony zostają pobrane przez facebooka i cachowane, ale co w przypadku obrazów i grafik?

Do oniedawna znakomicie funkcjonował nagłówek

< link href="http://adres_strony/obrazek_na_facebooka.jpg" rel="image_src" / >

ale nie wiedzieć czemu funkcjonować przestał a sam facebook na stronie https://developers.facebook.com/tools/debug sugeruje używanie następujących nagłówków i tagów, w przypadku grafik:

< meta property="og:image" content="http://adres_strony/obrazek_na_facebooka.jpg" / >

w przypadku title i contentu:

< meta property="og:title" content="Tutaj Tytuł" / >
< meta property="og:description" content="Tutaj opis" / >

Oczywiście, tagi te dodajemy w sekcji header, co zamyka problem z dodawaniem wpisów na FB przez podanie url-a do treści którą chcemy udostępnić.
Więcej w temacie preferowanych przez FB nagłówkach możemy dowiedzieć się przeszukując wsparcie FB kluczem „Open Graph Tags”.
Jeszcze mała informacja na temat preferowanych grafik. FB chętnie widzi formaty jpg, png i gif o rozmiarach od 50x50px do 1500x1500px preferując kwadraty. Zalecaną wielkością grafiki do podstawienia jest 200x200px
Pod linkiem https://developers.facebook.com/docs/opengraph/ możemy sprawdzić jakie dane pobierane są przez FB i co ewentualnie możemy zmienić i poprawić w strukturze strony by nasz serwis był bardziej akceptowalny przez największy społecznościowy serwis.

Leave a Reply